Cierpisz z powodu żylaków? Oto 5 zasad, dzięki którym poczujesz się lepiej!

Cierpisz z powodu żylaków? Oto 5 zasad, dzięki którym poczujesz się lepiej!
5 (100%) 2 votes

Są przypadłością bardzo częstą i bardzo uciążliwą. Szpecą nogi, utrudniają poruszanie się, a obrzęki i uczucie drętwienia sprawia, że osoby mające problemy z żylakami muszą rezygnować z wielu przyjemności.

Co można zrobić, by żylaki przestały być aż tak wielkim problemem? Oto 5 zasad, do których warto się stosować zarówno w ramach profilaktyki, jak i w trakcie leczenia żylaków. O czym powinniśmy pamiętać?

Zasada 1. Jedz zdrowo!

To, co pojawia się na naszym talerzu, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Dieta może się okazać bardzo ważnym elementem w walce z już istniejącymi żylakami, zajmuje też istotne miejsce w profilaktyce tego schorzenia. Idealna dieta, która ma wspierać nasze żyły, powinna dostarczać nam sporych ilości błonnika.

Pełne ziarna zbóż, świeże owoce oraz warzywa – po takie produkty z pewnością warto sięgać. Efekt? Mniej problemów z zaparciami, które narażają nasze żyły na uszkodzenia spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem. Błonnik sprzyja też walce z nadwagą, a ta jest jednym z czynników wyjątkowo sprzyjających problemom z żylakami. Dieta, która ma nam zapewnić ochronę przed żylakami, powinna wiązać się z ograniczeniem ilości soli. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, a efektem tego jest uciążliwy obrzęk nóg.

Zasada 2. Ćwicz systematycznie

Aktywność fizyczna pozwala wzmacniać żyły, a tym samym chronić nogi przed mogącymi pojawić się z czasem dolegliwościami. Spacery lub jazda na rowerze, treningi na basenie lub zwykła, domowa gimnastyka – bez względu na to, jaką formę aktywności fizycznej wybierzemy, wyjdzie to na dobre i nam, i naszym nogom.

Zasada 3. Sięgaj po cenne witaminy

Zdrowa dieta może nam pomóc, jednak w przypadku niektórych witamin zbawienna może się okazać dodatkowa suplementacja. Na naczynia krwionośne bardzo dobrze wpływa witamina C, która w walce z żylakami i „pajączkami” staje się cennym wsparciem dla wielu pacjentów. Równie ważna jest witamina E, która także wspiera nasze żyły i poprawia krążenie krwi.

Zasada 4. Leki z natury – te rośliny lecznicze mogą Ci pomóc!

Żylaki można też zwalczać za pomocą roślin leczniczych. Szczególnie ceniony jest tu oczar wirginijski, będący częstym składnikiem maści mających wspierać nasze żyły. Ziele to może się doskonale sprawdzić jako środek przeciwbólowy, co w przypadku bardziej zaawansowanych przypadków żylaków ma ogromne znaczenie.

Gotu kola oraz czarna borówka to kolejne rośliny lecznicze, o których warto pamiętać. Mają one bardzo dobry wpływ na krążenie krwi, a jednocześnie – skutecznie wspierają nasze naczynia krwionośne. Kolejnym darem natury, z którego można korzystać, jest kasztanowiec. Wyciąg z tej rośliny pojawia się w wielu maściach, a główną zaletą jego działania jest mniej problemów związanych z obrzękami nóg. Można także użyć specyfiku, który pomaga na żylaki typu Varicofix

Zasada 5. Korzystaj z odpoczynku

Odpoczynek może pomóc naszym nogom, ma też ogromne znaczenie dla naszych żył. Leżenie z nogami uniesionymi do góry to cenne wsparcie dla tych, którzy większość dnia spędzają w pozycji stojącej lub siedzącej. Uniesienie nóg do góry ułatwi przepływ krwi uchroni nasze żyły przed jej gromadzeniem się w naczyniach krwionośnych. Taki relaks poprawi też nasze samopoczucie, gdyż lepsze krążenie krwi to szybka ulga dla każdego z nas.

Masaże, hydroterapia oraz specjalne rajstopy, które pomagają w walce z żylakami – oto kolejne rozwiązania, z których każdy z nas może skorzystać. Pamiętajmy jednak, że najlepiej zatroszczyć się o dietę oraz o to, by w naszym życiu na stałe zagościła aktywność fizyczna. To podstawa walki o zdrowe żyły oraz ważny element profilaktyki, dzięki której żylaki mogą stać się dla nas już tylko przykrym wspomnieniem.

Wasze komentarze:

Dodaj komentarz